Kodni sistem Slovenska književnost Avtorji Uredništvo <-> bralci |
Jezik in slovstvo Poročilo |
Jezik in slovstvo Kazalo letnika Zadnja verzija |
Tomaž Sajovic --- Koordinator za slovenski jezik in književnost v Gibanju Znanost mladini |
Trideseto srečanje mladih raziskovalcev Slovenije
Dejan Caglič, Andreja Kumer, Nina Miklavžin in Jure Stopar iz Šolskega centra Velenje:
Jezikovna sredstva za prepričevanje in utemeljevanje v neumetnostnih besedilih,
mentorica mag. Sonja Hudej, ocenjevalec dr. Tomaž Sajovic;
Rebeka Maraspin, Simon Sakelšek in Blanka Margarit s Srednje pomorske šole Portorož:
Slovenska pomorska terminologija,
mentorica prof. Marjeta Stegel, ocenjevalec asistent Vojko Gorjanc;
Miha Valenčič z Gimnazije Vič:
Slovenska slovnica in logika,
mentorica prof. Alenka Praprotnik Ladinska, ocenjevalka dr. Erika Kržišnik;
Sanja Leban, Nataša Kenda, Damjana Kavčič z Gimnazije Tolmin:
Osebna, ledinska imena v vaseh Podljubinj, Gabrje, Dolje,
mentorica prof. Helena Čujec - Stres, ocenjevalka dr. Alenka Šivic - Dular,
Branka Brinc s Srednje šole Črnomelj:
Ljudska pripoved v Metliki in okolici,
mentorica prof. Mira Kure, ocenjevalka dr. Marija Stanonik;
Klemen Pust iz Gimnazije Jurija Vege v Idriji:
Primerjalna analiza Camusovega Tujca in Prešernovih Sonetov nesreče z miselno-idejno sintezo,
mentorica prof. Slavica Makuc Bric, ocenjevalka prof. Alenka Koron;
Lučka Rihar in Nina Janhuba s Srednje šole tiska in papirja:
Kekec --- nepremagljivi otroški junak v knjigi in filmu,
mentorica prof. Ana Šterbenc, ocenjevalec dr. Igor Saksida.
Smisel Gibanja Znanost mladini seveda ni samo ?proizvajanje? novih znanstvenikov, ampak predvsem približati mladim ljudem razmišljujočo držo do pojavov, ki jih in jih bodo spremljali v njihovem življenju. Čeprav to seveda izključuje tekmovalnost v strogem pomenu besede, je komisija kljub vsemu in z zadovoljstvom izrekla posebno priznanje Dejanu Cagliču, Andreji Kumer, Nini Miklavžin, Juretu Stoparju in mentorici mag. Sonji Hudej za nalogo Jezikovna sredstva za prepričevanje in utemeljevanje v neumetnostnih besedilih, Rebeki Maraspin, Simonu Sakelšku, Blanki Margarit in mentorici prof. Marjeti Stegel za nalogo Slovenska pomorska terminologija ter Klemenu Pustu in mentorici prof. Slavici Makuc Bric za nalogo Primerjalna analiza Camusovega Tujca in Prešernovih Sonetov nesreče z miselno-idejno sintezo.
Ob tem je treba posebej poudariti izredno domiselnost vseh avtorjev nalog pri izbiri tem, ki so za stroko, ki proučuje različne pojavne oblike slovenskega jezika kot izredno pomembnega izrazila narodove identitete in človekovega bivanja nasploh, velik izziv.
Za konec pa še ena misel. Dosežki dijakov in dijakinj ter njihovih mentorjev, ki tako zavzeto sodelujejo na srečanjih Gibanja Znanost mladini, bi morali biti mnogo bolj upoštevani, kot so zdaj. To pa je problem, s katerim se morajo spopasti tako Maturitetna komisija, Svet za šolstvo in druge ustanove --- tudi univerza ---, odgovorne za izobraževanje v Sloveniji.