Kodni sistem Slovenska knjizevnost Avtorji Urednistvo <-> bralci |
Jezik in slovstvo Uvodnik |
Jezik in slovstvo Kazalo letnika Zadnja verzija |
Tomaz Sajovic |
Spostovane bralke, spostovani bralci
Drugi clanek sta napisali Metka Kordigel in Mateja Sega in ima naslov O miselni shemi za recepcijo pravljice v predoperativnem in operativnem obdobju otrokovega bralnega razvoja. V njem so predstavljeni rezultati empiricne raziskave (opravljena je bila na Oddelku za razredni pouk Pedagoske fakultete v Mariboru), s katero so preverjali prisotnost miselne sheme pravljice pri otrocih od cetrtega do devetega leta starosti in zavedanje o njej, analizirane pa so bile tudi njene bistvene prvine. Glavni namen dolgorocnejse raziskave je preverjanje ustreznosti aproksimativnih literarnorecepcijskih ciljev v ucnem nacrtu za devetletko.
Tretji clanek z naslovom Poslusanje kot ucni cilj, vsebina in metoda v ucbenikih za stiriletne srednje sole --- napisala ga je Jerica Vogel --- je namenjen izredno zanimivemu, tudi psiholingvisticnemu problemu poslusanja, ki je nelocljivi del razvite sporazumevalne zmoznosti, je pa bil v teoriji in praksi doslej najbolj zapostavljen. Avtorica ugotavlja, da je poslusanje sele z ucbenikom Na pragu besedila 1, ki je nastal ob kurikularni prenovi pouka slovenskega jezika, postalo cilj in vsebina jezikovnega pouka. Vzrok za to je treba iskati predvsem v novih spoznanjih v jezikoslovni vedi, ki so vplivala tudi na izhodisca sodobne didaktike poucevanja jezika, po katerih je jezik predvsem sredstvo sporazumevanja. Clanek se tako lepo povezuje s prispevkom Mojce Schlamberger Brezar Na pragu besedila, ucbenik za slovenski jezik v 2. letniku gimnazij, strokovnih in tehniskih sol v rubriki Ocene in porocila. Ocenjevalkino vrednotenje ucbenika Na pragu besedila 2 --- tako kot ucbenik Na pragu besedila 1 so ga napisale v glavnem iste avtorice, Martina Krizaj Ortar, Marja Bester, Marija Koncina, Mojca Poznanovic in Mojca Bavdek --- morda najbolje kazejo njene besede: Vidi se, da avtorice dobro poznajo dejanske stanje v slovenisticni stroki in se zavedajo, da je prehod v pragmaticno-funkcijski sistem, na katerem temelji novi ucbenik (in ki je pri poucevanju jezikov v svetu sicer ze dolgo uveljavljen), v strogo strukturalisticno naravnanem slovenisticnem okolju tezko izvesti cez noc.